Gebelik - Genel Bilgiler

Bu bilgi broşürüyle annelikle ilgili tedbirler konusunda birkaç önemli noktayı vurgulamak istiyorum. Gebelik ve doğumla konusunda ilave bilgi olarak ekibimiz size özel bilgi materyalleri verecektir. Geçerli annelik düzenlemelerine göre gebelik sırasında birkaç kan kontrolü yapılmaktadır ve bunlar yasal sağlık sigortaları tarafından karşılanmaktadır.
Bu kontroller arasında bulunanlar:

• rhesus faktörü dahil kan grubu
  • Kan grubu antikorlar, bunlar varsa başka testlerin yapılması gerekmektedir
  • kızamıkçık antikorları
  • Hepatit B araştırma testi
  • bulaşıcı cinsel hastalıklar muayenesi
  • Aids testi

Biz jinekologlar yıllardır başka testleri de tavsiye edip talep ediyoruz, ama bunlar ne yazık ki yasal sağlık sigortalarının gebelik bakımı programına dahil edilmemiştir.
Bu kontroller arasında özellikle bulunanlar:

• aslında zararsız, gribe benzeyen bir enfeksiyon olan ama gebelikte ilk enfeksiyon olarak tanınmayıp tedavi edilmeyerek çocuğun sağlığını tehdit eden toksoplazmoz araştırma testi.
  • Ayrıca gebeliğinizi tehdit edebilecek başka patojenlere karşı bağışıklık durumunun belirlenmesi de anlamlı olur. Bu patojenler şunlardır: Listerios bakterileri, Sitomegalovirüsleri, parvo virüsleri (=beşinci hastalık), varisella (=suçiçeği).
  • Daha gebeliğin başında bir kan testi ile AFP'yi (alfa fetoprotein) belirlemek anlamlıdır, böylece çocukta ağır bozukluklar (örn. "açık sırt") olmadığı belirlenebilir.
  • 20. ile 24. gebelik haftaları arasında kan şekeri yükleme testinin yapılması yalnızca doktor görüşü ile tavsiye edilmelidir. Bu testle gebelik diyabetinin (yani idrarda şeker kanıtı olmaması) özel biçimleri erken keşfedilip uygun önlemler alınabilir. Keşfedilmeyen bir gebelik diyabeti doğmamış çocuk için büyük bir risk oluşturmaktadır!

Geçerli annelik düzenlemelerine göre yasal sağlık sigortası üyeleri için sorunsuz gebelik boyunca toplam üç ultrason muayenesi öngörülmüştür. Bunların her biri 9.-12. haftada, 19.-22. haftada ve 29.-32. haftada yapılmalıdır.

• İstek üzerine ilave yoğun ultrason muayeneleri sunuyoruz. Bu muayeneler gebelik sürecinde olası bozuklukları daha iyi ve daha güvenli kontrollerle erken belirlemek açısından anlamlı olabilir.
  • 22. gebelik haftasından itibaren çocuğun gelişim durumu hakkında bilgi veren özel bir doppler sonografisi anlamlıdır.

Doktorun görüşüne göre tavsiye edilen ilave kan testleri ve belirtilen ilave ultrason muayeneleri normal gebelik seyrinde yasal sağlık sigortası tarafından rutin olarak karşılanmamaktadır! Bu testleri istediğinizde bunlarla ilgili masraflar Doktor Tarifeleri Düzenlemesine (GOÄ) göre özel olarak ödenmelidir. Bu konuda daha fazla bilgiyi muayenehane ekibimizden alabilirsiniz.